Friday, March 25, 2011

contest kakkoii..jom join..


En.Kakkoii telah pun menganjurkan contest Pencarian 10 Blog Pilihan. Jadi aku tlah pun mnyibukkan diri tuk menjoin contest nih.
Apa syarat dia...? 
Jom kita tengok..
  1. terbuka kepaada guys n gurl..(done)
  2. jadi follower (done jugak)
  3. masukkan blog beliau dlam bloglist (done)
  4. karang cerita
  5. tag kat kawan2


    Pada zaman dahulu, ada seorang kanak-kanak istimewa diberi nama SAYANG. Dia tinggal bersama ibu dan bapanya. Ibu bernama Mak PUTIH kerana keputihan gigi gerahamnya, mnakala si bapa dipanggil Pak HITAM kerana mukanya yang HITAM berkilat bak pekatnya malam tanpa bintang.

    SAYANG amat SUKA makan biskut perisa PISANG HIJAU yang dibeli di kedai runcit Ah KAKKOII yang terletak di hujung penjuru jalan raya menghala ke barat daya. Jika dia mengidam dan teramat teringin sekali nak makan biskut itu, terpaksalah Pak HITAM mengayuh basikal tua LAMA nya demi untuk memenuhi keinginan anak tunggal kesayangnnya itu.

    Suatu petang yang damai dengan angin monsoon yang bertiup sepoi sepoi bahasa mandarin, SAYANG telah meminta Mak PUTIH untuk membelikan biskut perisa PISANG HIJAU yang BARU kerana biskut yang LAMA telah dimasuki angin kus-kus dan angin lintang barat daya. Teramatlah lemau sekali tekstur biskutnya. tidak enak seperti selalu.

    Maka, disuruhnya Pak HITAM ke kedai Ah KAKOII untuk membeli sebanyak mungkin biskut. Sampai di kedai, Pak HITAM terus mengeluarkan KALKULATOR ajaibnya untuk mengira jumlah dinar yang perlu dibayar. Setelah ditambah, ditolak, dikali dan dibahagi dapatlah jumlahnya (6.0)2  dinar. Sampai di rumah, teramatlah SUKA dan gembira hati SAYANG kerana biskut LAMAnya telah diganti dengan biskut yang BARU. Riang jugalah hati Mak PUTIH dan Pak HITAM dan Ah KAKKOII diatas kegembiraan SAYANG.

    lastly, saya tag mereka ni..--> wawa,mamafk.fazihaPika, AYwani


    3 comment:

    Kakkoii said...

    hahaha~ nice jugak.

    berani kamu kata ah kakkoii ye!

    Kakkoii said...

    err sape magsa tag?

    ♥ azza daha ♥ said...

    alamak tokei..lupa la pulakk..:)

    Post a Comment